My way(我的方式)

 

關於背景音樂~

這是一首英文老歌,

這首歌名是My way(我的方式),歌手是Frank Sinatra(法蘭克辛那屈);
我非常喜歡這首歌,這就像一種對生命的宣言,

我可以驕傲地對自己說:「這一路,我已走過!」

也希望大家都喜歡喔!

 

My way    Frank Sinatra
我的方式    法蘭克辛那屈

 

And now, the end is near

如今,終點已近

And so I face the final curtain

於是我面對了最後一幕

My friend, I'll say it clear

朋友,讓我說清楚

I'll state my case, of which I'm certain
我要肯定的為自己聲明


I've lived a life that's full

我已活過充實的人生


I've traveled each and every highway

我走過了每一條大道


But more, much more than this

還有,更重要的是


I did it my way
我照自己的方式去做


Regrets, I've had a few

懊悔,我曾有過


But then again, too few to mention

不過,說來其實不多


I did what I had to do

我為所應為


And saw it through without exemption
順其自然,不求倖免


I planned each charted course

我計畫好每一次行程

Each careful step along the byway

謹慎的跨出每一步

But more, much more than this

還有,更重要的是

I did it my way
我照自己的方式去做

Yes, there were times I'm sure you knew
沒錯,是有那麼幾次,我相信你也知道但這

When I bit off more than I could chew
當我貪心咬下了我嚼不動的份量

But through it all, when there was doubt
一切即使是在疑慮中

 

I ate it up and spit it out
我依然忍氣吞聲

 

I faced it all and I stood tall

我面對了一切,昂首挺立

And did it my way
照自己的方式去做


I've loved, I've laughed and cried
我曾愛過,也曾笑過、哭過

I've had my fill; my share of losing
我曾志得意滿,也曾失敗落寞

 

And now, as tears subside
如今,當淚痕已乾

I find it all so amusing
我發現這一切相當有趣

To think I did all that
想想看,我已做了這些

 

And may I say - not in a shy way
請容我大言不慚的說

 

"No, oh no not me
不,我可不一樣

I did it my way"
我照自己的方式去做

For what is a man, what has he got?

什麼叫做男子漢?他擁有什麼?

If not himself, then he has naught

如果不能擁有自我,他一無所有

 

To say the things he truly feels

去說出他真正的感受

And not the words of one who kneels

而不是卑躬奉承的言語

The record shows I took the blows

紀錄顯示我承擔了風險


And did it my way

而且,我照自己的方式去做

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    珈嘉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()